lauantai 17. syyskuuta 2011

la planète des singes

Noniin hmm mitäs mä oon tehnyt. Tän takia yritän kirjottaa usein, ettei kerralla tarvi muistella hirveen kauas menneisyyteen :D

Torstaina olin ekalla ranskantunnilla, opettaja on tosi sympaattinen vanha mies, Guy nimeltään. Sen opetusmetodi on, että tunnilla puhutaan ainoastaan ranskaa, joten siinä on vähän pakko oppia kun se selittää kielioppia ranskaksi.

Perjantaina olin eka kerran aamulla yksin poikien kanssa, meni ihan hyvin, itseasiassa paremmin kuin torstaina, jolloin mami (Michaëlin äiti) oli täällä ja kun meinattiin myöhästyä koulusta. Perjantaina tuli myös kymmenen minuutin varoitusajalla soitto Clarisselta, että poikien pitää olla Melunissa kun niillä on siellä jumppatunti. Ei siinä mitään, oon ajanut ainoastaan koti-koulu väliä mihin menee ehkä 5 minuuttia, eikä mulla ollut hajuakaan miten Meluniin ajetaan. No, ymmärrän mitä on oikea, vasen, suoraan ranskaksi joten Kévinin ohjastuksilla lähdettiin matkaan! Perille löydettiin hyvin ilman vaaratilanteita, mutta kun lähdettiin takaisin, olin tietenkin menossa samaa reittiä, enkä huomannut että yhdellä kadulla olikin kielletty ajosuunta!  Ja huomasin sen tietenkin vasta kun olin jo sillä kadulla.. onneks ketään ei just silloin tullut vastaan ja pystyin suht helposti kääntymään ympäri. Enköhän tästä eteenpäin katso vähän tarkemmin liikennemerkit..

Illalla tuli vielä Clarissen sukulaisia kylään, otettiin vähän ranskalaista skumppaa (joo, oli hyvää) ja vielä illemmalla menin Clarissen ja Michaëlin mukaan elokuviin! Apinoiden Planeetan Synty, enhän mä dialogeista paljon ymmärtänyt mutta jotain kuitenkin :D Mun mielestä se vaan on niin tyhmää että täällä dubataan kaikki, mutta hyvä tietenkin mulle nyt, niin toivottavasti oppiikin jotain.

Tänään käytiin Pariisissa muiden au pairien kanssa, kun nyt on sellanen viikonloppu joka on vaan kerran vuodessa, eli sellaset paikat on auki jotka on normaalisti suljettu yleisöltä. Käytiin Hôtel de Villessä (joku ministeriöjuttu) ja Pariisin yliopistossa. Myös ekat shoppailut on nyt takana. Huomenna käydään vielä vierailemassa joissain paikoissa. Rocion ruotsalainen kaveri Caroline oli myös meidän mukana (se on ollut aiemmin tänä vuonna au pairina Bois le Roissa ja opiskelee nyt Pariisissa) ja kun yritin puhua sen kanssa ruotsia niin tuli taas huomattua, miten paljon oon jo unohtanut, enkä siis osannut sanoa oikeen mitään :D

Mennään tänään vielä takaisin Pariisiin vähän viettämään iltaa, joten mä yritän vähän aikaa nukkua. A bientôt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti